Przejdź do treści

Prelegenci

Lech Boguta

Naczelnik wydziału ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji Departamentu Kształcenia Zawodowego MEN. W latach 2007-2013 pracował w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Od 2013 r. w Ministerstwie Edukacji Narodowej uczestniczy we wdrażaniu Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

Andrzej Chojnacki

absolwent Politechniki Warszawskiej wydział Samochodów i Maszyn Roboczych. Nauczyciel przedmiotów zawodowych w zawodach technik pojazdów samochodowych i mechanik pojazdów samochodowych. Staż pracy to – 32 lat pracy, w tym 14 na stanowisku dyrektora szkoły w ZSTL2, w skład którego wchodzi Technikum, Branżowa Szkoła I stopnia i Centrum Kształcenia Zawodowego, oraz od 15.03.2025 r. Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie Logistyki. Technikum zawody: technik pojazdów samochodowych, technik informatyk, technik logistyk, technik reklamy.

Branżowa Szkoła I Stopnia zawody mechanik pojazdów samochodowych, magazynier logistyk, kucharz i fryzjer. Centrum Kształcenia Praktycznego prowadzi kształcenie praktyczne w zawodach samochodowych.

Marek Cwelich

Od 9 lat jestem związany z logistyką w każdym tego słowa znaczeniu. Począwszy od odpowiedniej rekrutacji osób, a skończywszy na terminowej wysyłce towaru do klienta. Jestem osobą otwartą, identyfikującą się z firmą, uwielbiam podróżować i poznawać nowe miejsca. Jestem wielkim fanem sportu.
Jestem zorientowanym na cel graczem zespołowym, który jest zawsze otwarty na nowe rozwiązania. Jestem w stanie zmobilizować i zmotywować dużą grupę ludzi. 

Moja kreatywność pomaga mi rozwiązywać problemy i pracować pod presją. Jestem wielkim fanem Lean Management. W swoim doświadczeniu zrealizowałem wiele projektów, które pozytywnie wpłynęły na wyniki i oszczędność. Nie boję się nowych wyzwań.
Jakie cechy są dla mnie najważniejsze? Rozwijanie firmy, siebie i ludzi wokół mnie. „Sky is the limit” i „be best you can be” to zdania, które idealnie opisują mnie i moje cele.

dr Marcin Cywiński

Marcin Cywiński, doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii i finansów; od 2004r. jest zatrudniony jako adiunkt w Katedrze Zarządzania Procesami Gospodarczymi na Wydziale Ekonomicznym Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim. Kierownik Zakładu Logistyki i opiekun kierunku studiów. Współpracuje z Uniwersytetem Szczecińskim i Varna Free University w Bułgarii. Jest członkiem Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierowania (oddział w Szczecinie) oraz Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego (oddział w Zielonej Górze), bierze udział w pracach komisji ds. Jakości Kształcenia i komisji ds. rozwoju kierunku Logistyka. 

Laureat Nagrody Ministra Edukacji Narodowej za najlepsze wyniki. Obszary badawcze: zarządzanie i efektywność procesów logistycznych, zastosowanie metod ilościowych w działalności gospodarczej, tworzenie, komercjalizacja i implementacja działalności innowacyjnej w procesach gospodarczych i działalności przedsiębiorstw. Opublikował m.in. Handel elektroniczny – innowacyjna logistyka (2023), (wraz z A. Wilczyńska-Strawa) Estimating the determinants of the passenger air transport recovery ofter the crisis caused by the Covid-19 pandemic based on quantitative methods (2023), (wspólnie z A. Skwarek) Wybrane strategie przedsiębiorstw sektora TSL (2020), Identyfikacja I dyfuzja innowacyjności w działalności gospodarczej polskich przedsiębiorstw (2020), Paradoks rozwojowy w okresie zahamowania działalności gospodarczej (2021), Metody ilościowe w ekonomii determinantą rozwoju logistyki (2022). Adres do korespondencji: mcywinski@ajp.edu.pl   

Bogusław Gnat

Prezes Stowarzyszenia Logistyków Polskich. Absolwent Politechniki Wrocławskiej i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od 1990 dyrektor techniczny Radio Opole, Radio ZET i grupy Eurozet. Od 2009 prezes LUCA Logistic Solutions.

Specjalista w optymalizacji procesów kompletacji (Pick-by-Point®, Pick-Radar®, Pick-by-ePaper®, Pick-by-Frame® i  Pick-by-Watch®, Pick-by-Scan, Pick-by-Light, Pick-by-Voice, Pick-by-Weight, Pick-by-Vision), sortowania, towarowania – eKanban, lokalizacji eLocation® (różne technologie: RTLS, beacony, RFID) i kontroli jakości. Pomysłodawca i projektant   Centrum Systemów Logistycznych na Politechnice Opolskiej oraz laboratoriów w Akademii Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim, w Zespole Szkół Samorządowych w Witnicy, w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Suwałkach, w Norwegian University of Science and Technology w Trondheim oraz w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Łodzi.

dr inż. Sławomir Halusiak

Absolwent Politechniki Łódzkiej, adiunkt w Instytucie Obrabiarek i technologii Budowy Maszyn w obszarze  Mechanika i Budowa Maszyn, posiada 30 letni staż pracy w dydaktyce wyższej studentów na kierunkach: MiBM, Transport, Logistyka, AiR, Mechatronika.

Doświadczenie zawodowe w logistyce zdobył pracując w magazynie wysokiego składowania przy realizacji analiz efektywności procesów magazynowych i usprawnień obsługi kompletacji, realizując także ekspertyzy w zakresie zużycia eksploatacyjnego wózków widłowych i określenia zakresu wyposażenia wózków w odniesieniu do wykonywanych zadań z uwzględnieniem bezpieczeństwa pracy. Jest autorem książek i artykułów dotyczących procesów logistycznych i optymalizacji transportowych cykli roboczych maszyn, jest takżw autorem kilku prac badawczych dotyczących przyczyn i skutków wypadków w transporcie wewnętrznym. Promotor prac dyplomowych na różnych kierunkach, popularyzator przekazu wiedzy w aktywizujący, nowatorski sposób.

Prof. ucz. dr hab. Michał Kaczmarczyk

naukowiec, publicysta, menedżer nauki i szkolnictwa wyższego. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego (magisterium, doktorat, habilitacja) oraz Akademii Nauk Społecznych i Medycznych w Lublinie (dyplom MBA z zakresu zarządzania biznesem oraz studia podyplomowe z zakresu psychologii w zarządzaniu). Politolog, medioznawca, specjalista w zakresie komunikacji, mediów i marketingu.

medioznawca, specjalista w
zakresie komunikacji, mediów i marketingu. Ekspert Kancelarii
Prezesa Rady Ministrów ds. oceny ofert w konkursie grantowym (lipiec 2024). Ekspert Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, Kosovo Accreditation Agency (KAA) oraz Agency for Control and Quality Assurance of Higher Education (ACQAHE). Przez 10 lat był dziennikarzem czasopisma „Wiadomości Zagłębia”,
najstarszego tygodnika lokalnego w Sosnowcu. Zajmował się w nim zagadnieniami kulturalnymi,
samorządowymi i prawnymi. Na łamach Wiadomości Zagłębia opublikował ponad pół tysiąca tekstów dziennikarskich, w tym m.in. reportaże śledcze, wywiady, artykuły informacyjne, felietony, eseje, rozprawy historyczne i recenzje. Przez pół roku pełnił funkcję zastępcy redaktora naczelnego ogólnopolskiego magazynu o tematyce fotograficznej „Fotofan”. W 2007 roku założył portal internetowy e-sosnowiec.pl, w którym do 2010 roku pełnił funkcję redaktora naczelnego.

Roman Kępiński

mgr inż. Roman Kępiński, nauczyciel przedmiotów zawodowych w branży logistycznej, mechanicznej oraz motoryzacyjnej w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Grodkowie. Współpracuje z OKE i CKE w zakresie tworzenia zestawów egzaminacyjnych egzaminów zawodowych. 

W trakcie wdrażania reform dotyczących kształcenia zawodowego współpracował z ORE jako współautor i recenzent podstaw programowych, przykładowych programów nauczania oraz suplementów do dyplomu. Z IBE w zakresie wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji.
Od 2022 roku Kierownik Szkolenia Praktycznego w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Grodkowie, a od 2023 roku członek zespołu wdrażającego BCU w branży logistycznej odpowiedzialny za organizację szkoleń i kursów.

Jakub Kocjan​

Specjalizacja Lean Manaegment. Absolwent kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji na Politechnice Śląskiej. Ukończył studia podyplomowe „Akademia Lean Lidera – Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem” w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Jego przygoda z Lean rozpoczęła się wraz z podjęciem pierwszej pracy w przemyśle samochodowym. 

Posiada certyfikaty Lean Implementer i Six Sigma.  Od kilku lat rozwija LeanCenter.pl – największy polski serwis internetowy poświęcony tematyce ciągłego doskonalenia. Wykładowca Politechniki Śląskiej (Lean Manufacturing). Autor gry warsztatowej Koromo.

Igor Korpusiński

Młody, pełen pasji nauczyciel logistyki w Technikum nr 3 w Łodzi, który łączy świeże spojrzenie na edukację z praktycznym doświadczeniem zawodowym. Zanim zdecydował się na pracę w szkole, zdobywał cenne umiejętności w branży logistycznej, współpracując z firmami i poznając realia funkcjonowania nowoczesnych łańcuchów dostaw. 

Jego podejście do nauczania opiera się na łączeniu teorii z praktyką, inspirując uczniów do aktywnego myślenia i wykorzystywania zdobytej wiedzy w rzeczywistych sytuacjach. Dynamiczny, zaangażowany i otwarty na innowacje – ceni nowoczesne metody dydaktyczne i chętnie dzieli się swoim doświadczeniem na konferencjach branżowych.

Urszula Kowalczyk

Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Opolu, pedagog, doradca zawodowy oraz nauczycielka przedmiotów zawodowych. Jej działania koncentrują się na podnoszeniu jakości kształcenia, dostosowaniu oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy oraz modernizacji i rozwoju infrastruktury edukacyjnej.

Pod jej kierownictwem ZPO w Opolu realizuje nowatorskie projekty edukacyjne, w tym utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w dziedzinie przemysłu motoryzacyjnego. W swojej pracy zawodowej od lat współpracuje z wieloma podmiotami gospodarczymi oraz instytucjami rynku pracy usprawniając przepływ wiedzy i umiejętności zawodowych z przemysłu do edukacji. Jako promotor zmian współpracowała z Krajowym Ośrodkiem Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w ramach wdrażania reformy systemu kształcenia zawodowego, przygotowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Głównym celem wdrażanych zmian była poprawa jakości systemu kształcenia zawodowego, w tym kształcenia ustawicznego osób dorosłych.

Marcin Marciniak-Mierzejewski

Ekspert ds. współpracy z interesariuszami, pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych – Państwowym Instytucie Badawczym od 2017 roku przy projektach związanych z rynkiem pracy i rozwojem kwalifikacji. Doświadczenie w obszarze edukacji zdobywał m.in. w Centrum Nauki Kopernik, w którym we współpracy z Europejską Agencją Kosmiczną realizował projekt European Space Education Resource Office ESERO.

dr inż. Dariusz Masłowski

Doktor inżynier nauk inżynieryjno-technicznych. W latach 2010 – 19 studiował Logistykę oraz Zarządzanie i Inżynierię Produkcji na Politechnice Opolskiej i odtąd stale mieszka w Opolu. Od 2016 roku zatrudniony jest na Wydziale Inżynierii Produkcji i Logistyki Politechniki Opolskiej na stanowisku naukowo-dydaktycznym. 

Oprócz współpracy ze środowiskiem akademickim pracuje jako nauczyciel przedmiotów zawodowych logistycznych w placówkach z województwa Opolskiego. W swoim dorobku posiada ok. 60 publikacji w czasopismach krajowych i międzynarodowych. Jego zakres badawczy obejmuje przede wszystkim: logistykę miasta, Smart City, telematykę, optymalizację działań transportowych oraz zarządzanie.

Małgorzata Nogalska

Pani Małgorzata Nogalska, dyrektor Zespołu Szkół w Zdzieszowicach, w skład którego wchodzi Technikum i Branżowa Szkoła I stopnia, gdzie młodzież kształci się w branży spedycyjno-logistycznej, chemicznej i poligraficznej. Obecnie w skład Zespołu weszło Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie spedycja, co otwiera nowe możliwości dla edukacji i rozwoju kompetencji zawodowych również dla dorosłych.

Z kształceniem zawodowym związana od 2012 roku, aktywnie angażuje się w
działania mające na celu dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb
rynku pracy. Jako członek Rady Dyrektorów Szkół i Placówek Szkolnictwa Branżowego, organu doradczego Ministra Edukacji Narodowej, współpracuje z ekspertami i decydentami, by wspierać edukację i rozwój kształcenia
zawodowego. Brała udział w inicjatywach mających na celu budowanie partnerstw na rzecz uczenia się przez całe życie poprzez wdrażanie rozwiązań Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji na poziomie regionalnym i lokalnym. Współdziała z nauczycielami, pracodawcami i przedstawicielami różnych branż, promując wymianę doświadczeń i dobrych praktyk. Aktywnie upowszechnia możliwości,
jakie daje ZSK, wśród uczniów, nauczycieli oraz przedsiębiorców w województwie opolskim, wspierając tym samym rozwój kompetencji zawodowych.

dr hab. inż. Krzysztof Olejnik prof. PO

Infrastruktura transportowa w logistyce: środki transportu, drogi transportowe, ludzie wykonujący transport – kompetencje, media transportowane. Zagadnienia dotyczące konstrukcji i eksploatacji środków transportu drogowego, dróg transportowych oraz kompetencji ludzi wykonujących transport, w szczególności elementy systemu bezpieczeństwa czynnego w transporcie. Nauczycielami przedmiotów zawodowych w branży TSL. Promotor prac dyplomowych inżynierskich oraz magisterskich na kierunkach Logistyka oraz Transport.

Witold Parzonka

Dyrektor działu sprzedaży Luca Logistic Solutions. Absolwent Politechniki Wrocławskiej. Od wielu lat kieruje projektami usprawniającymi procesy w firmach produkcyjnych oraz logistycznych. Projekty te łączą wyzwania programistyczne z innowacjami sprzętowymi. W przeszłości tworzył europejską sieć firm dostarczających rozwiązania w zakresie zabezpieczenia zasilania. 

Renata Pacocha

Doświadczony nauczyciel w Technikum nr 3 w Łodzi, od wielu lat zaangażowana w kształcenie przyszłych logistyków. Posiada bogate doświadczenie dydaktyczne i znaczący wkład w rozwój edukacji zawodowej. 

Współautorka książek zawierających zadania z zakresu logistyki, które pomagają uczniom rozwijać umiejętności praktyczne i teoretyczne. Jej pasja do nauczania oraz innowacyjne podejście do edukacji sprawiają, że jest cenionym prelegentem na konferencjach branżowych.

dr Marcin Pawęska prof. MWSLiT

Dr Marcin Pawęska, prof. MWSLiT. Rektor Międzynarodowej Wyższej Szkoły Logistyki I Transportu. Od 2012 prezydent The Chartered Institute of Logistics and Transport (CILT) w Polsce – organizacji zrzeszającej 34 000 specjalistów branży TSL w ponad 100 krajach. 

Profesor Pawęska posiada wieloletnie doświadczenie w konsultingu strategicznym, jest również aktywnym promotorem wiedzy w obszarze logistyki i zarządzania. Autor szeregu publikacji naukowych, organizator i uczestnik niezliczonych konferencji i seminariów poświęconych szeroko rozumianej branży TSL. W styczniu 2024 roku otrzymał tytuł doktora Honoris Causa prestiżowej uczelni NAU (National Aviation University) w Kijowie.

Wojciech Pitura

Często nazywany Piotrem. Zafascynowany grami decyzyjnymi. Tworzy je i testuje z wielkim zaangażowaniem i pasją. Każdy dzień zaczyna od sprzedaży, gdyż tylko wtedy ze spokojem może napić się kawy, na którą wcześniej zarobił. Zdarzają się dni, że pije kawę na kredyt.

Prywatnie Tata Oli i posiadacz psa maltipoo – Krakersa. Miłośnik grillowania i rowerów. Posiada najbardziej wypasionego grilla na osiedlu.

dr inż. Paweł Sobczak

Wykładowca Branżowego Centrum Umiejętności Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Katowicach, nauczyciel przedmiotów zawodowych w zawodzie, technik eksploatacji portów i terminali w Technikum Lotniczym Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Katowicach oraz wykładowca akademicki.

Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne zarówno w obszarze szkolnictwa średniego jak i wyższego. Działalność zawodowa obejmuje między innymi zagadnienia logistyki, magazynowania oraz konstrukcji i eksploatacji maszyn transportowych. Popularyzator nauki, przez wiele lat prowadził warsztaty i wykłady dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów szkół podstawowych i średnich. W ramach swojej działalności zawodowej uczestniczył również w międzynarodowych projektach edukacyjnych. Prowadzący zajęcia szkoleniowe m.in. z wykorzystania symulacji komputerowej w procesach logistycznych. Swoim doświadczeniem zawodowym i dydaktycznym dzieli się zarówno z uczniami, studentami jak również z Nauczycielami przedmiotów zawodowych w branży TSL. Promotor prac dyplomowych inżynierskich oraz magisterskich na kierunkach Logistyka oraz Transport.

Szymon Sołtykowski

Absolwent Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie. Posiada doświadczenie jako lean manager, plant manager oraz konsultant wspierający firmy w poprawie efektywności procesów. Prowadził projekty w branżach m.in. FMCG, chemicznej, logistycznej, stolarskiej. Od 10 lat członek Stowarzyszenia Lean Management Polska. 

dr Tymoteusz Siwiak

Doktor nauk społecznych w zakresie nauk prawnych. Zawodowo związany z Luca Logistic Solutions, gdzie łączy zadania organizacyjno-prawne z programistycznymi. Aktywny działacz Stowarzyszenia Logistyków Polskich, w którym odpowiada m.in. za kształcenie oraz wsparcie merytoryczne przy pozyskiwaniu finansowania na infrastrukturę dydaktyczną.

Magdalena Szul-Fryda

Pedagożka i edukatorka z dwudziestoletnim stażem i dorobkiem naukowym. Dydaktyk i
ekspert Uniwersytetu WSB Merito W Opolu, kierownik Zespołu Dydaktycznego na
Kierunku Pedagogika, specjalistka w dziedzinie resocjalizacji i oligofrenopedagogiki z
doświadczeniem zawodowym w edukacji integracyjnej i włączającej. Pracowała w
placówkach oświatowych oraz w sektorze NGO wspierając osoby defaworyzowane i
zagrożone wykluczeniem społecznym, Certyfikowany Trener Pracy osób z
niepełnosprawnościami, od 2015 Członkini Powiatowej Rady Rynku Pracy w Opolu.

Twórczyni i realizatorka projektów unijnych w zakresie wsparcia społecznego i
aktywizacji zawodowej, w obszarze jej zainteresowań znajduje się także promocja
zdrowia  psychicznego i szeroko pojęty dobrostan jako kapitał społeczny. Obecnie
specjalistka ds. merytorycznych i sieci na rzecz projektu „Wsparcie rozwoju
nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez
całe życie” współfinansowanego przez UE w ramach Krajowego Planu Odbudowy
realizowanego z ramienia Miasta Opola przez Miejskie Centrum Wspomagania Edukacji.
Prywatnie mama Leny oraz fanka Piwnicy Pod Baranami i twórczości Agnieszki
Osieckiej.

Marcin Wasiak

Doświadczony menedżer, od początku swojej kariery zawodowej związany z Emapa S.A. W swojej roli odpowiada za zarządzanie relacjami z najważniejszymi klientami, co przyczynia się do sukcesu firmy na rynku. 

Absolwent Wydziału Organizacji i Zarządzania oraz studiów podyplomowych z „Zarządzania Sprzedażą” na Politechnice Łódzkiej. Jego bogate doświadczenie i umiejętności w zarządzaniu relacjami z klientami oraz prowadzeniu strategicznych projektów czynią go cennym specjalistą w branży. Prywatnie miłośnik piłki nożnej i rynków finansowych.

dr inż. Krystian Wiśniewski

Absolwent Politechniki Warszawskiej Wydziału Transportu, adiunkt w Filii Uniwersytetu
Łódzkiego w Tomaszowie Mazowieckim. Autor i recenzent zadań egzaminacyjnych dla CKE,
egzaminator OKE w Łodzi w zawodach branży logistycznej. Członek Krajowego Zespołu ds.
egzaminu zawodowego w zawodzie technik spedytor (zespół składa się z 4 osób w Polsce).
Autor publikacji, prelegent na konferencjach, ceniony wykładowca, promotor i recenzent
prac dyplomowych. 

Nauczyciel dyplomowany przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół
Ponadpodstawowych nr 3 im. Jana Pawła II w Tomaszowie Maz. W nauczaniu łączy wiedzę
teoretyczną z praktyczną pozyskaną od przedsiębiorców oraz z rozwiązań wprowadzanych w dynamicznie zmieniającym się świecie technologii i systemów informatycznych.