Przejdź do treści

Prelegenci

Agnieszka Ciszewska

Specjalista ds. funduszy europejskich, głównie w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Od ponad 15 lat zajmuję się przygotowywaniem wniosków o dofinansowanie projektów, kompleksowym zarządzaniem (promocja projektów, zarządzanie cyklem życia, zarządzaniem zespołem projektowym, rozliczeniami, monitoringiem, raportowaniem, zarządzaniem zmianami i ryzykiem, aspekty PZP/zasady konkurencyjności). 

Ekspert dokonujący oceny w ramach perspektyw 2007-2013, 2014-2020, 2021-2027 w obszarach związanych z edukacją. Posiada doświadczenie w przygotowywaniu merytorycznym oraz prowadzeniu szkoleń, warsztatów, zajęć dydaktycznych oraz doradztwa.

Marek Cwelich

Od 9 lat jestem związany z logistyką w każdym tego słowa znaczeniu. Począwszy od odpowiedniej rekrutacji osób, a skończywszy na terminowej wysyłce towaru do klienta. Jestem osobą otwartą, identyfikującą się z firmą, uwielbiam podróżować i poznawać nowe miejsca. Jestem wielkim fanem sportu.
Jestem zorientowanym na cel graczem zespołowym, który jest zawsze otwarty na nowe rozwiązania. Jestem w stanie zmobilizować i zmotywować dużą grupę ludzi. 

Moja kreatywność pomaga mi rozwiązywać problemy i pracować pod presją. Jestem wielkim fanem Lean Management. W swoim doświadczeniu zrealizowałem wiele projektów, które pozytywnie wpłynęły na wyniki i oszczędność. Nie boję się nowych wyzwań.
Jakie cechy są dla mnie najważniejsze? Rozwijanie firmy, siebie i ludzi wokół mnie. „Sky is the limit” i „be best you can be” to zdania, które idealnie opisują mnie i moje cele.

dr Marcin Cywiński

We współczesnych realiach gospodarczych każda organizacja, której celem jest osiąganie zysku, poszukuje narzędzi dla budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Współczesne zarządzanie organizacjami nastawione jest na zaspokajanie oczekiwań nabywców. Zatem współcześnie, klient i jego zachowania determinują modelowanie i kreowanie systemów logistycznych. 

Przedsiębiorstwa pragnące osiągać sukces na rynku determinuje poszukiwanie efektywnych rozwiązań, które umożliwiają obniżanie kosztów obsługi procesów. Rozwój technologii telekomunikacyjnych i internetowych sprzyja takim rozwiązaniom.
Poszukiwaniom narzędzi sprzyjających przyspieszaniu procesów, tworzenia wartości dodanej i poprawy konkurencyjności może przynieść koncept Industry 5.0. Standardy 5.0 implikują zmiany w logistyce procesów, przyczyniają się do modyfikacji modeli biznesowych i kierują w stronę wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji. Celem prezentacji jest projekcja nowego modelu biznesowego, który wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji w organizowaniu procesów logistycznych.

Bogusław Gnat

Prezes Stowarzyszenia Logistyków Polskich. Absolwent Politechniki Wrocławskiej i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od 1990 dyrektor techniczny Radio Opole, Radio ZET i grupy Eurozet. Od 2009 prezes LUCA Logistic Solutions.

Specjalista w optymalizacji procesów kompletacji (Pick-by-Point®, Pick-Radar®, Pick-by-ePaper®, Pick-by-Frame® i  Pick-by-Watch®, Pick-by-Scan, Pick-by-Light, Pick-by-Voice, Pick-by-Weight, Pick-by-Vision), sortowania, towarowania – eKanban, lokalizacji eLocation® (różne technologie: RTLS, beacony, RFID) i kontroli jakości. Pomysłodawca i projektant   Centrum Systemów Logistycznych na Politechnice Opolskiej oraz laboratoriów w Akademii Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim, w Zespole Szkół Samorządowych w Witnicy, w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Suwałkach, w Norwegian University of Science and Technology w Trondheim oraz w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Łodzi.

dr inż. Sławomir Halusiak

Absolwent Politechniki Łódzkiej, adiunkt w Instytucie Obrabiarek i technologii Budowy Maszyn w obszarze  Mechanika i Budowa Maszyn, posiada 30 letni staż pracy w dydaktyce wyższej studentów na kierunkach: MiBM, Transport, Logistyka, AiR, Mechatronika.

Doświadczenie zawodowe w logistyce zdobył pracując w magazynie wysokiego składowania przy realizacji analiz efektywności procesów magazynowych i usprawnień obsługi kompletacji, realizując także ekspertyzy w zakresie zużycia eksploatacyjnego wózków widłowych i określenia zakresu wyposażenia wózków w odniesieniu do wykonywanych zadań z uwzględnieniem bezpieczeństwa pracy. Jest autorem książek i artykułów dotyczących procesów logistycznych i optymalizacji transportowych cykli roboczych maszyn, jest takżw autorem kilku prac badawczych dotyczących przyczyn i skutków wypadków w transporcie wewnętrznym. Promotor prac dyplomowych na różnych kierunkach, popularyzator przekazu wiedzy w aktywizujący, nowatorski sposób.

Roman Kępiński

mgr inż. Roman Kępiński, nauczyciel przedmiotów zawodowych w branży logistycznej, mechanicznej oraz motoryzacyjnej w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Grodkowie. Współpracuje z OKE i CKE w zakresie tworzenia zestawów egzaminacyjnych egzaminów zawodowych. 

W trakcie wdrażania reform dotyczących kształcenia zawodowego współpracował z ORE jako współautor i recenzent podstaw programowych, przykładowych programów nauczania oraz suplementów do dyplomu. Z IBE w zakresie wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji.
Od 2022 roku Kierownik Szkolenia Praktycznego w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Grodkowie, a od 2023 roku członek zespołu wdrażającego BCU w branży logistycznej odpowiedzialny za organizację szkoleń i kursów.

Igor Korpusiński

Młody, pełen pasji nauczyciel logistyki w Technikum nr 3 w Łodzi, który łączy świeże spojrzenie na edukację z praktycznym doświadczeniem zawodowym. Zanim zdecydował się na pracę w szkole, zdobywał cenne umiejętności w branży logistycznej, współpracując z firmami i poznając realia funkcjonowania nowoczesnych łańcuchów dostaw. 

Jego podejście do nauczania opiera się na łączeniu teorii z praktyką, inspirując uczniów do aktywnego myślenia i wykorzystywania zdobytej wiedzy w rzeczywistych sytuacjach. Dynamiczny, zaangażowany i otwarty na innowacje – ceni nowoczesne metody dydaktyczne i chętnie dzieli się swoim doświadczeniem na konferencjach branżowych.

Dariusz Masłowski

Doktor inżynier nauk inżynieryjno-technicznych. W latach 2010 – 19 studiował Logistykę oraz Zarządzanie i Inżynierię Produkcji na Politechnice Opolskiej i odtąd stale mieszka w Opolu. Od 2016 roku zatrudniony jest na Wydziale Inżynierii Produkcji i Logistyki Politechniki Opolskiej na stanowisku naukowo-dydaktycznym. 

Oprócz współpracy ze środowiskiem akademickim pracuje jako nauczyciel przedmiotów zawodowych logistycznych w placówkach z województwa Opolskiego. W swoim dorobku posiada ok. 60 publikacji w czasopismach krajowych i międzynarodowych. Jego zakres badawczy obejmuje przede wszystkim: logistykę miasta, Smart City, telematykę, optymalizację działań transportowych oraz zarządzanie.

Jarosław Mamala

Profesor Jarosław Mamala jest pracownikiem naukowym Katedry Pojazdów Politechniki Opolskiej, a jego działalność naukowo-badawcza jest związana z szeroko pojętą motoryzacją. W tej dziedzinie opublikował wiele artykułów naukowych m.in w Europie, USA, Chiny, Japonia, Szwajcaria czy Indie.

Opatentował kilkanaście rozwiązań technicznych, za które otrzymał medale na międzynarodowych wystawach wynalazków w Brukseli, Genewa, Norymberga czy Warszawie. Kierownik i uczestnik wielu projektów badawczo-rozwojowych realizowanych finansowanych z różnych źródeł. Ekspert w zakresie projektów finansowanych przez NCBIR, NCN, MFiPR, M-EraNet czy regionalnych RPO.

Posiada bogate doświadczenie zawodowe w pracy poza uczelnią, gdzie pracował w sektorze motoryzacji na rzecz partnera grupy VW. Swoje doświadczenie zawodowe budował na stanowisku dyrektora ds. technicznych, gdzie był odpowiedzialny za sprzedaż i serwis samochodów w południowo-zachodniej części Polski. Od roku 2012 pełni funkcję Prezesa Zarządu nowo powstałego w Parku Naukowo-Technologicznym w Opolu.

Renata Pacocha

Doświadczony nauczyciel w Technikum nr 3 w Łodzi, od wielu lat zaangażowana w kształcenie przyszłych logistyków. Posiada bogate doświadczenie dydaktyczne i znaczący wkład w rozwój edukacji zawodowej. 

Współautorka książek zawierających zadania z zakresu logistyki, które pomagają uczniom rozwijać umiejętności praktyczne i teoretyczne. Jej pasja do nauczania oraz innowacyjne podejście do edukacji sprawiają, że jest cenionym prelegentem na konferencjach branżowych.

Witold Parzonka

Dyrektor działu sprzedaży Luca Logistic Solutions. Absolwent Politechniki Wrocławskiej. Od wielu lat kieruje projektami usprawniającymi procesy w firmach produkcyjnych oraz logistycznych. Projekty te łączą wyzwania programistyczne z innowacjami sprzętowymi. W przeszłości tworzył europejską sieć firm dostarczających rozwiązania w zakresie zabezpieczenia zasilania. 

Tymoteusz Siwiak

Doktor nauk społecznych w zakresie nauk prawnych. Zawodowo związany z Luca Logistic Solutions, gdzie łączy zadania organizacyjno-prawne z programistycznymi. Aktywny działacz Stowarzyszenia Logistyków Polskich, w którym odpowiada m.in. za kształcenie oraz wsparcie merytoryczne przy pozyskiwaniu finansowania na infrastrukturę dydaktyczną.

dr inż. Paweł Sobczak

Wykładowca Branżowego Centrum Umiejętności Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Katowicach Nauczyciel przedmiotów zawodowych w zawodzie Technik eksploatacji portów i terminali w Technikum Lotniczym Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Katowicach Wykładowca akademicki

Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne zarówno w obszarze szkolnictwa średniego jak i wyższego. Działalność zawodowa obejmuje między innymi zagadnienia logistyki, magazynowania oraz konstrukcji i eksploatacji maszyn transportowych. Popularyzator nauki, przez wiele lat prowadził warsztaty i wykłady dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów szkół podstawowych i średnich. W ramach swojej działalności zawodowej uczestniczył również w międzynarodowych projektach edukacyjnych. Prowadzący zajęcia szkoleniowe m.in. z wykorzystania symulacji komputerowej w procesach logistycznych. Swoim doświadczeniem zawodowym i dydaktycznym dzieli się zarówno z uczniami, studentami jak również z Nauczycielami przedmiotów zawodowych w branży TSL. Promotor prac dyplomowych inżynierskich oraz magisterskich na kierunkach Logistyka oraz Transport.

Marcin Wasiak

Doświadczony menedżer, od początku swojej kariery zawodowej związany z Emapa S.A. W swojej roli odpowiada za zarządzanie relacjami z najważniejszymi klientami, co przyczynia się do sukcesu firmy na rynku. 

Absolwent Wydziału Organizacji i Zarządzania oraz studiów podyplomowych z „Zarządzania Sprzedażą” na Politechnice Łódzkiej. Jego bogate doświadczenie i umiejętności w zarządzaniu relacjami z klientami oraz prowadzeniu strategicznych projektów czynią go cennym specjalistą w branży. Prywatnie miłośnik piłki nożnej i rynków finansowych.